Bilia – en helhetsleverantör

Bilia är en helhetsleverantör, en One Stop Shop, med ett gediget utbud av produkter och tjänster
inom både Bil- och Serviceaffären. Affärsmodellen sätter kunden i fokus. Alla bilrelaterade behov
tillgodoses vid ett besök hos Bilia.

 

Bilias erbjudanden utvecklas efter kundens behov. Bilia har flera av de starkaste och mest populära bilvarumärkena på marknaden. Det stärker Bilaffären, ger långvariga kundrelationer och bidrar till nya affärer som finansieringslösningar och försäkringar. En såld försäkring vid bilköpet säkerställer att Bilias skadeverkstäder får utföra arbetet om fordonet skadas.  

Serviceabonnemang ger kunden fördelar som bekvämlighet och konkurrenskraftiga priser. För Bilia innebär det en möjlighet att planera servicearbetet i god tid. Kundrelationen stärks samtidigt som Bilia får tillfälle att presentera hela företagets utbud.

Utöver service- och skadecenter har Bilia produkter och tjänster som bilglas- och däckcenter, lack- och glasbehandling, buckelborttagning, tillbehör, rekonditionering, biltvätt, hyrbilar och drivmedel.

Bilia har ett nära samarbete med biltillverkare, däcktillverkare och andra samarbetspartners. Det ger medarbetarna specialkompetens inom till exempel bilelektronik, däck och bilglas, vilket skapar värde för kunden. Bilias däckhotell underlättar för kunden och ger tillfällen att se över andra behov med däcken. I anslutning till flera av Bilias anläggningar finns oberoende bilbesiktningsföretag.

Biliakortet, som finns i Sverige, är centralt för Bilias tjänster och produkter. Kunden kan samla alla bilkostnader på en och samma faktura. Bilias storlek ger skalfördelar som medför konkurrenskraftiga priser på produkter och tjänster.
Tillgängligheten är hög på Bilia. Det går alltid att komma i kontakt med välutbildad personal som arbetar för att ge bästa möjliga service.


Till toppen